Przedmiot i lokalizacja inwestycji
Przedmiotem inwestycji pn.: „Projekt i budowa obwodnicy Góry Kalwarii w ciągu drogi krajowej nr 79 długości około 5,1 km oraz w ciągu drogi krajowej nr 50 długości około 3,9 km” jest:
- kontynuacja projektowania w zakresie optymalizacji rozwiązań projektowych ujętych w uzyskanej decyzji ZRID (nr 15/2012 z dn. 24.07.2012r.)
- uzyskanie (w razie potrzeby) wymaganych prawem zamiennych decyzji (lub w razie potrzeby nowych decyzji np. o środowiskowych uwarunkowaniach dla Bazy Zimowego Utrzymania Dróg), opinii, uzgodnień oraz zamiennego (lub w razie potrzeby nowego) zezwolenia na realizację inwestycji drogowej
- wybudowanie obwodnicy Góry Kalwarii w ciągu drogi krajowej nr 79 oraz w ciągu drogi krajowej nr 50
- uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obwodnicy Góry Kalwarii w ciągu drogi krajowej nr 79 oraz w ciągu drogi krajowej nr 50 (skrót: obwodnicy Góry Kalwarii)
- oddanie do użytkowania obwodnicy Góry Kalwarii w ciągu drogi krajowej nr 79 od km około 22+680 do km około 27+790 oraz w ciągu drogi krajowej nr 50 od km około 175+700 do km około 179+550
- a następnie wykonanie, zgodnie z obowiązującym prawem, remontu istniejących dróg krajowych nr 79 i 50 zastąpionych przez obwodnicę Góry Kalwarii.
Powyższy odcinek Obwodnicy Góry Kalwarii stanowi fragment drogi krajowej nr 79 Warszawa – Kozienice – Zwoleń – Sandomierz – Połaniec – Nowe Brzesko – Kraków – Trzebinia – Chrzanów – Jaworzno – Katowice – Chorzów – Bytom i drogi krajowej nr 50 Ciechanów – Płońsk – Wyszogród – Ruszki – Sochaczew – Mszczonów – Grójec – Góra Kalwaria – Kołbiel – Mińsk Mazowiecki – Łochów – Ostrów Mazowiecka.
Przedmiotowy odcinek zlokalizowany jest na terenie województwa mazowieckiego, w powiecie piaseczyńskim, na terenach miasta i gminy Góra Kalwaria. Szczegółową lokalizację obrazuje powyższa mapa inwestycji.
Kontrakt na projektowanie i Roboty będzie realizowany zgodnie z: „Warunkami Kontraktu na urządzenia i budowę z projektowaniem dla urządzeń elektrycznych i mechanicznych oraz dla robót budowlanych i inżynieryjnych projektowanych przez Wykonawcę" - COSMOPOLI CONSULTANTS, wydanie angielsko - polskie 2000 (tłumaczenie pierwszego wydania FIDIC 1999) oraz „Szczególnymi Warunkami Kontraktu” zwanymi dalej łącznie Warunkami Kontraktu i obowiązującymi przepisami.
Kontrakt jest przewidziany do współfinansowania przy udziale środków UE i ze środków krajowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Zakres Robót
Zakres projektu i budowy obwodnicy Góry Kalwarii w ciągu DK 79 i DK 50 obejmuje w szczególności:
- Budowę odcinka drogi krajowej nr 79 długości około 5,1 km oraz budowę odcinka drogi krajowej nr 50 długości około 3,9 km
- Główne parametry techniczne drogi:
- klasa drogi – GP
- prędkość projektowa – 80 km/h
- nośność – 115 kN/oś
- kategoria ruchu – min. KR6
- ilość jezdni – 2 po 2 pasy ruchu w każdym kierunku
- szerokość pasa ruchu – 3,50 m
- szerokość opasek – 2 x 0,5m x 2 jezdnie
- Budowę węzłów drogowych: „Kąty”, „Marianki” i „Stadion”
- Projekt i budowa infrastruktury związanej z utrzymaniem dróg krajowych
- Budowę i przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z obwodnicą Góry Kalwarii
- Budowę dróg obsługujących tereny przyległe do projektowanego pasa drogowego
- Budowę obiektów inżynierskich
- Aktualizację i uzupełnienie badań w szczególności geotechnicznych i geologicznych
- Budowę chodników dla pieszych wraz ze ścieżkami rowerowymi
- Budowę urządzeń zabezpieczających ruch pieszy (balustrady, wygrodzenia segmentowe i inne)
- Budowę systemu odwodnienia korpusu drogowego (rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki infiltracyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne)
- Budowę urządzeń ochrony środowiska
- Budowę infrastruktury dla potrzeb obiektów zlokalizowanych w ciągu obwodnicy Góry Kalwarii w tym m. in.: sieci elektroenergetyczne, wodno-kanalizacyjne, teletechniczne, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne
- Przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury podziemnej i nadziemnej (elektroenergetyczne, teletechniczne, wodociągowe, kanalizacyjne, gazowe, melioracyjne, kolejowe i inne)
- Budowę i przebudowę oświetlenia ulicznego
- Organizację ruchu (oznakowanie poziome i pionowe z wyposażeniem), urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego
- Wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp
- Oczyszczenie, udrożnienie i właściwe zabezpieczenie (odcięcie) istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w celu skutecznego działania urządzeń melioracyjnych przejmujących wody z terenu i z pasa drogowego
- Wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i wszelkie inne tereny przekształcone przez Wykonawcę w czasie robót oraz w okresie usuwania wad
- Przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu przed rozpoczęciem budowy
- Wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia obwodnicy do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań
- Wszelkie roboty związane z przebudową i rozbiórką elementów kolidujących z inwestycją
- Zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy
- Wycinka istniejącej zieleni (drzew i krzewów)
- Zagospodarowanie terenu zielenią.
- Dostosowanie rozwiązań projektowych do stopnia zagrożenia spowodowanego możliwością wystąpienia osuwiska w rejonie Skarpy Wiślanej, w tym zaprojektowanie oraz wykonanie zabezpieczenia Skarpy Wiślanej na odcinku objętym inwestycją
- Wszelkie inne roboty jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia
- Wykonanie kompleksowego remontu, w tym m. in.: nawierzchni, poboczy, elementów BRD, remont obiektów mostowych istniejących dróg krajowych nr 79 (około 6,0 km) i 50 (około 3,0 km) na odcinkach zastępowanych przez obwodnicę Góry Kalwarii (poza granicami robót objętych decyzją ZRID) wraz z odtworzeniem organizacji ruchu
- Optymalizacja dokumentacji projektowej przekazanej przez Zamawiającego
- Opracowanie wszelkiej niezbędnej w tym zamiennej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji
- Opracowanie dokumentacji powykonawczej
- Uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie
Celem inwestycji jest:
- stworzenie bezpiecznego odcinka obwodnicy Góry Kalwarii zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego omijającego miasto Góra Kalwaria
- wybudowanie odcinków dróg o parametrach zgodnych z obowiązującymi warunkami technicznymi